Jak rozwijała się telewizja kablowa w Polsce?

telewizja kablowa w Polsce_2

Rozwój sieci kablowych w Polsce był stosunkowo dynamiczny. Okazuje się, że jeszcze w 2005 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oszacowała, iż w naszym kraju działało ponad pięciuset operatorów telewizji kablowej. Siedem lat później Główny Urząd Statystyczny poinformował, że z telewizji kablowej w naszym kraju korzystało wówczas niecałe 5 milionów abonentów. Z pomocą sieci kablowej operatorzy mają szansę proponować klientom dostęp do kanałów telewizyjnych, programów radiowych oraz bardzo często bardziej pożądanych usług umożliwiających np. dostęp do Internetu lub telefonu. To podstawowe usługi, z którymi mogą spotkać się klienci, gdy w rachubę wchodzą oferty lokalnych sieci kablowych.

Blue Bloods

Największymi sieciami kablowymi działającymi w Polsce są UPC Polska, Vectra, Multimedia Polska, INEA oraz Toya. Zdecydowanym liderem jest UPC, które może pochwalić się około 1,5 miliona klientów, dzięki czemu jej udział na rynku przekracza 31%. Obecnie telewizje kablowe tracą klientów na rzecz darmowej, naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T.

Comments are closed.